GRIJZE SCHIJF IN DE LUCHT Gerapporteerd
door piloten en mecaniciens van United Airlines Door: Linda Moulton Howe 2007 Vertaling: Paul Harmans Bron:
www.earthfiles.com “Ik weet dat wat ik zag, en wat een hoop andere mensen zagen, zeer duidelijk was en het was zeer zeker geen (aards) vliegtuig.” Aldus
een mecanicien van United Airlines over de waarneming op 7 november
2006. 2 january 2007 Chicago, Illinois - Verslaggever Jon Hilkevitch van de Chicago Tribune meldde gisteren: ‘Een vliegend schotelvormig object hing gedurende enkele minuten laag boven de internationale luchthaven O’Hare (boven de aankomst- en vertrekhal C17 van United Airlines) waarna het met zoveel energie door een dik wolkendek omhoogschoot dat het daarin een spookachtig gat achterliet, zo vertelde een aantal employees van United Airlines die het fenomeen hadden waargenomen.’ De datum van de waarneming is ongeveer twee maanden geleden, op 7 november 2006. Het gebeurde ’s middags om 16:30 net voor zonsondergang. Een dozijn ooggetuigen, werkzaam voor United Airlines, variërend van een manager tot piloten en mecaniciens, vertelden allemaal dat het object in de lucht donkergrijs metalig van kleur was, duidelijk schijfvormig, geen geluid maakte, geen lichten toonde en gedurende verscheidene minuten bewegingloos boven Gate C17 stond. Enkele getuigen vertelden dat het leek alsof de schijf ronddraaide. Eén mecanicien van United Airlines zei: “Ik weet dat wat ik zag, en wat een hoop andere mensen zagen, zeer duidelijk was en het was zeer zeker geen (aards) vliegtuig.” Maar er verschenen geen berichten over dit incident in de media, totdat de Chicago Tribune een verzoek indiende, op grond van de wet Vrijheid van Informatie, bij de Federal Aviation Administration (FAA) voor de feiten. Jon Hilkevitch schreef op basis van anonimiteit over zijn interviews met de employees van United Airlines. Net als United Airlines vertelde de FAA de Tribune dat het niet over informatie beschikte betreffende de beweerde waarneming. Maar de FAA veranderde al snel van mening nadat de krant een verzoek op grond van de wet Vrijheid van Informatie indiende. Een woordvoerster vertelde dat er geen verslag was van de UFO-melding. Ze vertelde dat functionarissen van United Airlines zich geen gesprekken konden herinneren over een dergelijk incident. “Er is niets in het logboek van de dienstdoende manager, dat is bedoeld om dergelijke ongewone incidenten op te tekenen,” vertelde woordvoerster Megan McCarthy. “Ik heb het nagevraagd, er bestaat geen rapport van zoiets.” De piloten van een United Airlines toestel dat van Gate 17 werd weggevoerd, werden door personeel van United Airlines ook op de hoogte gebracht van het object en één van de piloten, zo wordt beweerd, opende een raam in de cockpit om een beter zicht op het object te hebben dat op een geschatte hoogte van 500 meter boven de grond zweefde. Er werd waargenomen dat het object plotseling recht omhoog schoot, door de zware bewolking erboven. De FAA meldde dat er rond die tijd een 600 meter dik wolkendek hing. “Het leek alsof iemand een gat in de lucht prikte,” zei één van de United employees. Getuigen zeiden dat het moeilijk was om het object te volgen toen het door de dichte bewolking flitste en recht omhoog opsteeg. Het liet een open gat met heldere lucht in het wolkendek achter, vertelden de getuigen. En dat gat verdween binnen een paar minuten. Ondanks dat de FAA en United Airlines het ontkennen, rapporteerde Hilkevitch dat enkele van het dozijn United employees die de schijf hadden waargenomen, vertelden dat ze waren ondervraagd door functionarissen van United en moesten natekenen wat ze gezien hadden. Ze werden door deze functionarissen geadviseerd niet te praten over wat ze hadden waargenomen. Gaten
in wolken mysterie
NASA meldde over het gat in de bewolking boven Alabama:
Was
het een atmosferische illusie? Nawoord
ufowijzer Deze waarneming heeft nog een staartje. Ten eerste blijken de media in Amerika opeens wel belangstelling te hebben voor deze waarneming waarbij betrouwbare getuigen zijn betrokken en het varhaal gaat dat de piloot die uit het geopende cockpitraam keek, ook een camera had en het object dus heeft gefilmd. We houden het dus in de gaten. |