EXCLUSIEF MEXICAANS MINISTERIE VAN DEFENSIE ERKENT UFO’s By Santiago Yturria Vertaling: Paul Harmans mei 2004
Deze vooruitstrevende stap, die de geschiedenis hier in Mexico zal herschrijven, vloeide voort uit een verbijsterend UFO-incident waarbij een vliegtuig van de Mexicaanse luchtmacht, militaire piloten en personeel waren betrokken. Dat gebeurde tijdens een routine surveillancevlucht en antidrugsoperatie waarbij men vliegtuigen van smokkelaars probeerde te onderscheppen. Het nieuws werd op zondag 9 mei vrijgegeven door onderzoeker en televisiejournalist Jaime Maussan in het televisieprogramma: ‘Los Grandes Misterios del Tercer Milenio’ (de Grote Mysteries van het Derde Millennium) uitgezonden door het Mexicaanse tv-netwerk: ‘Multimedios Television’. Jaime Maussan kondigde daarin aan dat er op dinsdag 11 mei een internationale persconferentie zou worden gegeven waarin het incident en het onderzoek, in een ongekende samenwerking tussen het ministerie van defensie en het onderzoeksteam van Maussan, zou worden gepresenteerd. Die persconferentie werd gehouden in hotel: ‘Sevilla Palace’ te Mexicostad en de internationale pers was daar in groten getale aanwezig. Alle feiten en het bewijsmateriaal werden getoond, inclusief de officiële filmopnamen van de luchtmacht en de interviews met de piloten en het personeel dat bij het incident betrokken was. De
feiten Een tweemotorig vliegtuig van de luchtmacht, een Merlin C26A, was bezig met een routinevlucht in een poging vliegtuigen van drugssmokkelaars te ontdekken. De Merlin C26A was uitgerust met geavanceerde, hightech digitale instrumenten om alle activiteiten tijdens de operatie te registreren en op te slaan. Krachtige radarapparatuur zoals een FLIR STAR ZAPPHIR II en een RADAR AN/PS 143 BRAVO VICTOR 3 werden aan boord van het vliegtuig gebruikt door gediplomeerd personeel en de gehele operatie werd zowel op normale als infrarode wijze opgenomen. Het vliegtuig stond onder commando van majoor Magdaleno Jasso Núñez. De FLIR-waarnemer was luitenant Mario Adrián Vázquez en de radarwaarnemer luitenant German Ramirez. Allen lid van het 501e luchtsquadron. De bemanning van de C26A Het vliegtuig is alleen uitgerust voor surveillance en opsporingsprocedures, niet voor onderscheppings- of gevechtsmanoeuvres. De taak bestaat enkel uit het opsporen en identificeren van vluchten van drugsdealers om die onmiddellijk aan de basis te rapporteren, waarvandaan daaropvolgend gevechtsvliegtuigen opstijgen om de narcoticabendes te onderscheppen. Rond vijf uur ’s middags ontdekte de Merlin C26A onbekend verkeer op een hoogte van 3000 meter boven Ciudad del Carmen in het luchtruim van de provincie Campeche. Volgens de regels en omdat men het vermoeden had dat het drugssmokkelaars waren, zette majoor Magdalena Jasso een manoeuvre in om het ongeïdentificeerde verkeer te naderen zodat het van dichtbij kon worden bekeken en het doelwit geregistreerd kon worden met hun apparatuur. Tegelijkertijd rapporteerde majoor Jasso via de radio aan de basis dat een mogelijk verdacht vliegtuig was ontdekt en vroeg of men de onderscheppingstoestellen in staat van paraatheid wilde brengen. De RADAR AN/PS 143 BRAVO VICTOR 3 registreerde het onbekende verkeer en de FLIR STAR ZAPPHIR II nam het object in infrarood waar. Toen de Merlin C26A het onbekende vliegtuig probeerde te naderen, om zodoende een visuele identificatie mogelijk te maken, ontsnapte het plotseling door een verrassende manoeuvre en het vloog met een ontzagwekkende snelheid weg. Majoor Jasso zette de achtervolging in, maar het was te snel. Dit alles werd in infrarood opgenomen door de FLIR en ook het radioverkeer met de basis, waarin de onverwachte manoeuvre werd beschreven, werd opgeslagen. De bemanning van de C26A had echter nog steeds geen visueel contact met het onbekende object.
Na enige ogenblikken kwam het object plotseling terug en begon met het achtervolgen van de C26A, een verbazingwekkende situatie. Dit werd vastgelegd door de radar en de FLIR terwijl de bemanning verwoede pogingen deed visueel contact te krijgen van het ongeïdentificeerde verkeer dat hen nu achtervolgde. Binnen een paar seconden registreerde de apparatuur dat er niet één, maar nu twee objecten hen achtervolgden. De beelden van zowel de radar als de FLIR waren duidelijk en onmiskenbaar. Maar de piloot en de rest van de bemanning konden de twee objecten nog steeds niet met het blote oog zien en dat voegde een grote spanning toe aan deze verontrustende situatie. Majoor Jasso rapporteerde de basis de brutale achtervolging die plaats vond en gaf alle informatie door die de apparatuur registreerde terwijl men onderwijl probeerde visueel contact te krijgen. De FLIR bleef in infrarood elke beweging van de twee onbekende objecten vastleggen. Ze behielden dezelfde afstand tot de C26A, maar bleven het achtervolgen. De bemanning was verbijsterd en verontrust, zij zagen wel de beelden op de radar en de FLIR en vroegen zich af wat er aan de hand was.
Het
incident wordt zenuwslopend Het was gedurende deze cirkels die men vloog om de objecten te kunnen identificeren, dat er iets verbazingwekkends gebeurde. Binnen enkele seconden arriveerden er meer onbekende objecten in de buurt van het vliegtuig en de verbijstering van de bemanning was nu compleet. De radar en de FLIR registreerden onmiddellijk de aanwezigheid van negen nieuwe objecten met dezelfde afmetingen en karakteristieken. Deze objecten verschenen verrassend genoeg als uit het niets. Nu de situatie een behoorlijk gevaarlijke wending kreeg, meldde majoor Jasso dat aan de basis en vroeg om instructies. Het meest verbijsterende was echter dat ondanks dat er 11 onbekende objecten dicht bij hen in de buurt vlogen, zij ze niet konden zien. Er was geen visueel contact mogelijk en dat was deze getrainde waarnemers nog nooit overkomen. De hightech apparatuur loog echter niet, er waren daarbuiten 11 objecten met onvoorspelbare bedoelingen. Op het hoogtepunt van de complete verwarring en verontrusting onder de bemanning van de C26A, maakten de onbekende objecten plotseling een manoeuvre en omsingelden het vliegtuig van de Mexicaanse luchtmacht op zeer nabije afstand. De radar en FLIR vertoonden een verontrustend beeld van 11 objecten zeer dichtbij, in een cirkelformatie rondom de Merlin C26A. De situatie liep uit de hand. Majoor Jasso rapporteerde de basis dat de situatie nu in de hoogste alarmfase zat. Hij was omsingeld door 11 mysterieuze cirkelvormige objecten, die door middel van een onbekende geavanceerde techniek het visuele contact met hen konden verhinderen. Majoor Jasso en zijn bemanning bleven echter kalm en berekenden en registreerden elk detail van dit unieke incident, plichtsgetrouw als zij waren als militair en getraind personeel. Geconfronteerd met een situatie waarbij hij omgeven was door ongeïdentificeerde objecten en waarvan de afloop onvoorspelbaar was, nam majoor Jasso de beslissing om alle lichten van het vliegtuig te doven en af te wachten wat er ging gebeuren. Er gingen enkele ogenblikken voorbij waarin de bemanning met spanning afwachtte hoe de objecten zouden reageren. Na enkele spannende minuten verdwenen de 11 objecten en kwam er een eind aan de vreemde ervaring van de leden van het 501e luchtsquadron. De Merlin C26A keerde veilig terug op de luchtmachtbasis en majoor Jasso stelde een volledig rapport op van het incident. De minister van defensie nam nota van dat rapport en gelastte een volledig onderzoek waarbij elk onderdeel van het incident bestudeerd en geëvalueerd zou worden, zoals de verklaringen van de bemanning, de beelden, de conversaties, de data afkomstig van de apparatuur en een uitgebreide taxatie van de meteorologische omstandigheden. Het incident werd zeer serieus genomen door de staf van het ministerie van defensie en na verscheidene weken besloten zij, onder leiding van generaal Clemente Vega Garcia, om contact op te nemen met de onderzoeker en televisiejournalist Jaime Maussan. Men wilde bij deze speciale gelegenheid gebruik maken van de kennis die hij als ervaren onderzoeker naar deze fenomenen had opgedaan. Jaime Maussan Op 22 april 2004 gaf generaal en minister Clemente Vega een kopie van alle banden en gegevens, die verzameld waren door de Merlin C26A tijdens het incident, aan Jaime Maussan zodat het onderzoeksteam van Maussan die kon bestuderen en analyseren. Men wilde een externe bron als toevoeging aan het onderzoek waarin men wilde vaststellen wat de mogelijke motieven waren en wat de gevolgen zijn van dit incident op 5 maart. Generaal Vega en zijn staf waren zeer mededeelzaam tijdens het bespreken van het incident en lieten hun bereidwilligheid zien om met deze studie te proberen de waarheid te achterhalen. Generaal Vega gaf de bemanning van de Merlin C26A toestemming om geïnterviewd te worden door Maussan en daarbij niets achter te houden. Zo werden alle mogelijkheden benut om deze zaak aan het Mexicaanse volk te presenteren, een vooruitstrevende en ongekende beslissing die een nieuw tijdperk van wederzijdse samenwerking inluidt tussen de Mexicaanse ufologen en het leger, een samenwerking gebaseerd op respect en nieuwsgierigheid om de waarheid te ontdekken achter de intense UFO-activiteit, die we hier in Mexico ervaren sinds het begin van de verbazingwekkende Mexicaanse UFO-golf op 11 juli 1991. Dit nieuwe tijdperk van verwantschap onder Mexicaanse UFO-getuigen, skywatchers, ufologen en onze militaire krachten zal het mogelijk maken nieuwe wetten op te stellen die ervoor moeten zorgen dat we voorbereid zijn op elk incident waarbij deze ongeïdentificeerde vliegende objecten betrokken zijn. We zullen hiervan leren en begrijpen wat we moeten doen en hoe we deze realiteit het hoofd kunnen bieden. Algemene
condities tijdens het incident In de regio werd geen vulkanische activiteit of tektonische plaatverschuivingen gemeten. Er werden geen elektrische stormen en stromingen van enige omvang gemeten. Op basis van de voorgaande gegevens konden er geen bronnen van elektromagnetische fenomenen ten gevolge van seismische activiteiten worden vastgesteld. Er waren op dat moment geen zonne-uitbarstingen en daarom kunnen ionisatie-effecten zoals het fenomeen van het St. Elmo Fire uitgesloten worden. Aantekening Hallo Jeff, Dit artikel lijkt mijn veronderstelling te bevestigen dat deze voertuigen lichtgolven als camouflage gebruiken. Denk eens aan het volgende: de infraroodradar pikte hen op, maar ze waren onzichtbaar voor het blote oog en toch waren zij daar. Heb je wel eens een videocamera genomen waar je de afstandsbediening van de tv op richt waarvan je de kanaalzoeker ingedrukt houdt terwijl je door de zoeker van de camera kijkt? Je ziet dan de infraroodstraal door de zoeker, ondanks dat je die niet met het blote oog kan zien. Dat kan de grote hoeveelheid waarnemingen verklaren die opgenomen zijn op tape terwijl niemand iets met het blote oog zag. De meesten van ons zijn niet in staat verder te kijken dan het basisspectrum van het licht. Wij kunnen geen ultraviolet waarnemen en ook geen infrarood. Sommige mensen zijn gevoeliger voor het licht dan anderen, wat kan verklaren waarom zij meer waarnemingen doen. Zou het niet geweldig zijn als je over de techniek beschikte om de lichtgolven op een gecontroleerde wijze te breken en je jezelf compleet kon camoufleren, of je voertuig? Wij beschikken niet over die techniek of het volk is er niet van op de hoogte, maar zij wel en dit artikel bevestigt dat. Ik ben benieuwd wat de Amerikaanse regering over deze zaak te zeggen heeft en speciaal omdat het direct afkomstig is van de Mexicaanse luchtmacht. En onthoudt, omdat je iets niet kunt zien, wil dat nog niet zeggen dat het er niet is. Ons begrip staat nog in de kinderschoenen en ondanks dat we denken dat we alles weten, begrijpen we er vaak geen snars van.
|